Inte så himla mycket....

Jag skriver inte så ofta, och det är ju dumt. Men när jag blir arg, irriterad eller förvirrad är det dags. Igår skedde ett fruktansvärt dåd i Orlando i USA, än en gång sköt en ensam idiot ihjäl oskyldiga. Det som skrämmer mig är när människor som jag faktiskt trodde hade både förstånd och intelligens skriver hat mot muslimer. Alltså var finns förståndet och var kommer det de skulle ha lärt sig genom livet in? Det är också intressant att se i sitt flöde på fb att inte alls lika många som till exempel när dåden i Paris skedde pryder sina sidor med vimplar. Varför? Jo, jag ska enkelt förklara detta för er...de sympatiserar inte alls med HBTQ-rörelsen.....att ett antal homosexuella får sätta livet till gör dem tydligen inget, men att det var en ung man med afghanskt ursprung upprör fler. Och denna isolerade idiot blev för många lika med MUSLIM - men skärp er!! Har ni inte kunskapen så sök den, ingen rättfärdig muslim skulle ens tänka på att utföra något sådant.....inte nu, det är ramadan. Och vet ni inte ens vad det innebär så är det ni som ska skämmas. Att en ensam idiot utför något sådant i IS namn betyder INTE att alla muslimer sympatiserar med honom. Lika lite som jag sympatiserar med terroristen Breivik, för visst är han väl kristen, precis som jag. Jag är så oerhört trött på okunskap och dumhet, jag är så trött på att försöka få helt till synes normala människor att förstå att vi alla är lika värda, oavsett kön eller var vi är ifrån. En del är så dumma så jag inte ens orkar bry mig.......själv älskar jag livet och jag älskar dessutom människor och kärlek. Men vill man i stället ha hat, hat, hat och hat kan man ju fortsätta kräka ut sin okunskap, för vem vill egentligen ha ett dumhuvud?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0