Nya mål, nya upplevelser

Idag har vi bestämt att 2012 skall bli lite av ett kulturens år för familjen Ahlberg. Vi ska alltså försöka se, uppleva och känna av annan kultur än enbart fotboll!! Visst det är väl en trevlig kulturyttring...men inte heeela tiden. Vi har redan bestämt att vi ska besöka konserter tillsammans, till exempel en i Malmö i Mars som heter En hyllning till Eva Cassidy. Vi ska också se En midsommarnatts dröm på statsteatern i Helsingborg. Redan den kommande veckan kör vi hårt och åker till Kronoborg för att se om vi kan få kontakt med Hamlet eller någon annan gammal benget.

Vi har också bestämt att vad vi än tar oss för så ska vi aldrig och då menar jag ALDRIG besöka något som överhuvudtaget är gjort av Lars Vilks. Efter att jag redan på gymnasietiden bevistat en föreläsning av puckot betämde jag detta. Karln stod på en scen och berättade vad han såg som konst...bland annat visade han konserverad bajs och fotografier på sig själv och vänner hållande avhuggna hästhuvud där blodet rann nerför kläderna...detta var enligt honom konst. Själv tycker jag det är konstigt och aningen äckligt. Behöver jag berätta att alla i lokalen efter ett tag reste sig och gick eftersom karln verkade sinnessjuk, så som ni förstår har jag inte mycket till övers för denna mediekåta varelse. Men det är ju min personliga uppfattning och den som håller med om att konserverad bajs är konst är ju fri att sponsra hans fortsatta idioti.

Jag har också idag ställt ett ultimatum. Om jag även i fortsättningen skall stå i köket alltid skall detta innan sommaren vara renoverat och vidgjort, om jag så skall fixa detta själv (vilket ju inte är omöjligt).....

God fortsättning alla där ute!!!!


Kommentarer
Postat av: Anette

Helt rätt - mer kultur åt folket!!! Köket är iofs fint och mysigt som det är tycker jag, men såklart ska kocken ha det kök som krävs för att åstadkomma kulinariska rätter:)

2012-01-03 @ 18:16:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0