2 januari....dagen då nyheterna överföll mig...

Ibland upptäcker man att man är mer mottaglig och också då hör och inte sällan irriterar sig på vad man hör. En sådan dag är det idag. Jag har tydligen sett flera nyhetssändningar och för varje gång irriterat mig mer och mer. Är det så här man egentligen skulle vara varje dag? För visst är det väl så att vi sitter där och jäser i soffan, i bakgrunden talar nyhetsuppläsaren om vad som hänt i världen och i Sverige, vi zappar lite fram och tillbaka och ger blanka fan i om världen styrs av idioter eller att halva världen svälter ihjäl eller skjuter ihjäl varandra. Det verkar ju vara en lysande sysselsättning och resultatet blir väl bara mer svält, mer skott och fler styrande idioter, bara för att vi...ja, jag menar VI, du och jag, inte bryr oss och framför allt öppnar vi inte käften och säger till att detta är fel eller att nu får det banne mig vara nog. Dagen irritationsmoment för mig idag var;

Kristna högerradikala i USA

Alltså är de helt körda i skallen? Jag bara undrar...de vill hota och tracka alla som av någon orsak väljer eller känner sig tvungna att göra abort, de vill fylla hemmen med vapen för att det är minsann varje människas rätt att ha skjutvapen hemma och de vill...hör och häpna Bomba Iran...ja, men vilken bra lösning för hela världen. Mobba kvinnor och par som av någon anledning ej kan behålla ett barn...de kallar det "Att bekämpa dem som dödar barn"...hallå...det är väl varje människas rätt att göra det valet och att göra en abort är säkerligen inte något någon gör med ett leende på läpparna. Att ha skjutvapen hemma...ja, jag behöver minsann inte ens nämna något om detta för det är så urbuta dumt så det är inte värt att fälle en kommentar om. Nästa puckouttalande i nyheterna var ju då att de såg bombningar som en jättebra lösning på krisen i mellanöstern...ja, vad säger man. Kanske det landet skulle använda sin energi till att tänka ut alternativa energilösningar och då slippa oljan från mellanöstern...men..näää, det kan de nog inte för all energi verkar gå åt till att kränka kvinnor och par som av någon anledning vill göra en abort och hota och skrämma dem med Guds vrede. När de inte gör det putsar de ju sina vapen så tid till att tänka ut något vettigt verkar det ju inte finna.

Detta får mig att undra varför vi i väst hela tiden envisas med att ge andra skulden när det mitt ibland oss sitter sådana här livsfarliga människor. Dessa är enligt mig lika farliga i sitt tänk som vilka radikaler som helst...fundamentalister finns överallt och är alltså inte förbehållet den muslimska världen (detta får jag väl äta upp....men det är min mening och det står jag för...)---

Juholt comedy

Alltså skall inte denna cirkus sluta snart. Hur jäkla svårt är det att förstå...om sossarna nu tog sitt sunda förnuft till fånga och faktiskt använde sin energi och dem som förmodligen har lite folkvett till att reda upp skiten. Att stå och kräka ut över varandra hela lååååånga tiden hjälper ju ingen, det enda som händer är ju att fler och fler tappar tron på vad de håller på med. Vad är det för fel med att ta tag i saker och faktiskt få nåogt gjort, våga ta bladet från mun och försöka jobba framåt...jaha, ni förstod inte....jag bokstaverar..F.R.A.M.Å.T.....det betyder att man vill lämna det gamla bakom sig och försöka förnya och hitta nya visioner och tända en gnista hos kanske de unga...det går inte att leva på pensionärernas röster så länge till. Jo, jag vet att det finns ett aktivt ungdomsförbund...men flytta på valrossen och alla gråa stofiler och släpp in dem då!!!!

Knarkare käkar plåster

Jo, men det var väl inovativt. Plåster som används till mycket svårt cancersjuka för att de skall kunna vara smärtfria cirkulerar nu bland knarkare. De käkar dem eller röker dem...alltså var fan är världen på väg. Någonstans måste de ju komma från...plåsterna alltså...och någon måste skriva ut dem...och någon måste hämta ut dem. Om då ingen reagerar så sitter ju snart urblåsta gröna ungdomar och käkar plåster...för inte tror ni väl att knarkarna käkar alla själv...nähäääeeedå, de vill nog fasen ha stålar och säljer då lite av sin plåsterarsenal...och det kan ju vara till vilken nyfiken ungdom som helst. Om då ordningsmakten kanske lade lika mycket energi på att jaga sådant eller dem som skjuter likt High Chapparal i Malmö som  de gör med cyklister utan ljus så kanske...(och även detta är något jag får äta upp säkert...givetvis ska man ha ljus när man cyklar....men om jag får välja så slipper jag nog hellre plåster mellan tänderna...)

Jaha, detta var dagens kräk från mig....tjing tjong...och innan ni nu går i taket och skäller så tänk en gång till...:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0