ÅR 2012....dadadadada....

Hur ska man sammanfatta ytterligare ett år som gett en så mycket. Kanske man inte ska sammanfatta utan istället göra små nedslag. År 2012.....det inger respekt...tänk vi är på 2000-talet....vi har överlevt allt möjligt konstigt...men år 2012 skulle allt det där underbara ta slut...hade någon sagt (en eller annan indian)...det sket sig, livet fortsatte precis som innan...tack för det!!

År 2012 inledde jag, Susann Ahlberg, med att ta min examen, min fucking jävla lärarexamen!! Jag är den förste i min släkt som faktiskt tar en akademisk examen, och som jag gjorde det. Jag har kämpat mig till betyg som jag aldrig var möjliga för mig, dumma jag, hallå!! Men döm av min förvåning när jag sådär nyvaket betraktar världen på ett nytt sätt upptäcker att världen består av oerhört många dumhuvud....alltså vad har människor fått sina huvud till? För mig är det viktigt att hålla sig ajour med vad som händer i världen, veta vem som styr vad, varför och hur, det är också viktigt att veta hur världen är uppbyggd, hur politiken i världen i ´Sverige ser ut, för att kunna ha så mycket på fötterna att man vet vad man talar om när man ger sig in i en diskussion...vilket väldigt många inte har. De har läst Expressen och thats IT!!! Hjälp mig för faaaaan, var finns källkritiken??? En del människor är bara så för mycket....de tror på fan i mig allt.....

Hur som helst, Susann Ahlberg hon tog sin examen i januari 2012. Sen jobbade hon skiten av sig själv hela våren i skolan, blev lovad (muntligt av en rektor) att mentorsåret det skulle vi skriva in i efterhand, för mentor....det kunde rektorn inte erbjuda, vem trodde jag skulle finansiera det? Ja, inte fan vet jag, men inte var det jag i alla fall...mig verterligen var det väl ändå skolverket som hade kommit på det...eller? Jag hade en vårtermin med underbara ungar (en del mindre och en del mer, precis som livet). Jag fick ett underbart utlåtande i talet som niorna på skolan höll på balen och jag växte, tyckte nog själv jag hade lyckats lite i alla fall. Samma termin tar min förstfödda, min prinsessa....studenten!! Va, fan....vem tryckte på tidknappen...var tog den tiden vägen och vem fan tryckte på regnknappen den dagen det var dags...VA??? Hur som helst blev festen kanon...grannarna gick hem halv sex....vi hade dess för innan ett sång och dansnummer i nejden...ja, ingen såg det men bra var det.....

Sen åkte frun till Prag...vilken stad, ska ni åka någonstans innan ni dör så åk dit.,....helt underbar stad. Hoppas dock inte att kvinnan som bodde intill oss bor sidan om er...hon hade släppt på alla hämningar....en handduk i munnen på henne hade gjort min vistelse lite mer angenäm...alltså själv kan man väl uppleva kärlek, men inte vill jag vara en del av grannens utsvävningar....nopp!!

När höstterminen närmade sig hade jag inte fått napp, trots massor med ansökningar...då fick jag drömjobbet....och där har jag nu gjort mitt i en termin, Visst jag är inte fullfjädrar lärare ännu, men jag får så in i bänken mycket tillbaka av så många elever så jag känner att detta.....det är rätt riktning. Att inte kunna tillfredsställa alla är synd men å andra sidan så är livet....
Jag har också lärt mig att alla vänner är inte alltid vänner, allt som glimmar är inte guld...lär er det ungar!!!! Följ ert hjärta och lyssna inte alltid på andra, lita på dig själv och väx!!!

Jag har också blivit medveten i år om att kunskap är så värdefullt, jag har sett människor i min närhet som inte har den minsta aning om någonting.....det är fel, all kunskap är bra och vi kan nå så långt vi vill utan pengar och känt namn om vi bara skaffar oss ALLMÄNBILDNING......livet och världen finns ju där ute....ge er ut i den, ta er an den, utmana den och lev.....för h-e lev!!

Jag har också 2012 upptäckt vad kärlek kan göra med människan.,...det kan göra, i alla fall mig, mer öppen och mer mjuk. Ibland är det gammal kärlek som ska till för att man ska vakna och uppfatta sig själv som den man är....jag är värd så mycket och det måste jag tycka själv om mig själv....Jag är bra, och jag är värd att älska.....tänk att kunna säga det om sig själv (men en och annan kommer väl att slå knut på sig själv när de läser, måtte de fastna i en dubbelknut)

Livet är härligt......ser mycket fram emot 2013...älskade år!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0